Assalamualaikum.Welcome to my blog and thanks for visiting.Enjoy your reading.May Allah Bless You.....

Wednesday, November 25, 2009

SEBAGAI SEORANG MUSLIM SEJATI......












Sebagai seorang Muslim sejati, aku akan meyakini

bahawa aku berada dalam kebenaran.

Bagiku Islam dan iman adalah hidayah dan nikmat

yang telah Allah kurniakan kepadaku,kerananya

keyakinanku tidak mungkin bersifat tentatif.


Hanya dengan keyakinan seperti ini aku mampu

menyampaikan pesanan Tuhan dengan pasti


Kerana diperkuat dengan ilmu, keimananku terhadap

Allah, al-Qur’an dan Nabi Muhammad serta risalah yang

dibawanya tidak akan goyah meskipun terdapat tuduhan

ke atas ajaran Islam.


Setelah mendalami ilmu-ilmu Islam, aku mengerti bahwa

Iman bukan hanya suatu kepercayaan, tetapi merupakan

keyakinan di dalam lubuk hati, pernyataan melalui lisan

dan dibuktikan dengan perbuatan sebagai tanda berserah

diri kepada kehendak Yang Maha Esa.


Aku memahami Ibadah bukan hanya sekadar ritual dan

spiritual, tetapi sebagai penghambaan diri terhadap Allah swt

dalam segenap bidang kehidupan.


Sebagai seorang Muslim sejati, aku tunduk sepenuhnya

dengan perintah dan aturan yang diberikan oleh al-Qur'an

dan al-Sunnah yang datang daripada Allah.


bismillah...

"wahai orang-orang yang beriman, masuklah ke dalam Islam secara

keseluruhan,dan janganlah kamu ikuti jejak langkah syaitan,

sesungguhnya ia adalah musuh yang nyata bagimu". (2:208)

No comments:

Post a Comment