Assalamualaikum.Welcome to my blog and thanks for visiting.Enjoy your reading.May Allah Bless You.....

Tuesday, September 13, 2011

::Kehidupan::

Kehidupan ni memang sukar nak dijangka.Kadang-kadang buat kita gembira.Kadang-kadang tu pulak buat kita berduka. Ada kalanya apa yang kita harapkan tak tercapai, apa yang kita rancang tak terlaksana. Kita sering dengar, 'kita hanya mampu merancang, namun Allah yang menetukan.' Betul tu! Siapalah kita. kita ni hanyalah manusia yang lemah, lemah juga dalam merancang kehidupan, Allah lah sehebat-hebat perancang. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya. Janganlah mudah untuk berputus asa. Ingat ye, rahmat Allah tu sangat luas.


Hidup ni perlukan pelbagai warna. Kalau dalam dunia ni hanya ada satu warna je mesti kita bosankan. Macam tu jugak dengan kehidupan kita sehari-harian. Cabaran, ujian, kegembiraan, kedukaan, dan .....an an yang lain la yang akan menjadikan hidup kita berwarna-warni. Yang pahit akan menjadi manis bila disentuh masa.....

"Dan carilah dari apa yang dikurniakan oleh Allah kepada kamu kehidupan di akhirat dan janganlah kamu lupakan pula keperluan (nasib) kamu di dunia." (Al-Qasas:28)

6 comments:

  1. hidup ini bagaikan lampu dinding
    yang dinyalakan di mlm hari
    bila ia sudah kering
    akhirnya ia akan terpadam sendiri
    (ikhsan dr hijjaz record) hehe

    ReplyDelete
  2. ala.. aku dh bg klu. mmg la ko blh jwb..
    teka peribahasa ni pulak..
    berakit2 ke hulu, berenang2 ketepian
    bersakit2 dahulu, bersenag2 kemudian..
    ha, cpt teka.. tinggal 495saat je lagi ko nk teka

    ReplyDelete
  3. sape soh ko teka tajuk..kalau peribahasa teke la maksud dia

    ReplyDelete