Assalamualaikum.Welcome to my blog and thanks for visiting.Enjoy your reading.May Allah Bless You.....

Thursday, April 14, 2011

::Tambahkan Pada ku Ilmu Yang Berguna::



Kenapa susah sangat untuk aku memahami sesuatu ilmu yang ku pelajari? Ya Allah..Mungkinkah di sebabkan oleh dosa-dosa yang aku lakukan?

Rasulullah SAW bersabda," “Seorang hamba boleh terhalang rezekinya
karana dosa yang menimpanya.” (hadits riwayat Imam Ahmad)


"Wahai Tuhan daku bermohon;
Keampunan dan kemaafan;
Tambahkan padaku ilmu yang berguna;
Terimalah amalanku;
Dan perkenankan taubat hambaMU."

Ya Allah..sekiranya aku tiada ilmu tentang sesuatu perkara itu,
kurniakanlah pengetahuan kepadaku agar aku dapat menguasainya
dengan sebaik-baiknya dan dapat ku gunakan ke jalan Mu..
Dan sekiranya Ya Allah..
dengan izinMu aku mempunyai ilmu tentang sesuatu perkara itu,
Engkau tambahkanlah pengetahuan yang Kau berikan itu agar aku
dapat lebih menguasainya dan dapat ku gunakan untuk memajukan
diriku,agamaku,bagsaku,dan negaraku..Sesungguhnya Engkaulah
Tuhanku Yang Maha Luas IlmuMu lagi Maha Kaya terhadap segala
sesuatu.Amin..

Jadikanlah aku hambaMu yang sentiasa bersyukur....

4 comments:

  1. ::ana pon kdg2 ssh nk msk ilmu...hny doa n usaha yg berterusan jew yg mbolehkan kta kuat...ana ske bca blog ukhty...dmasa lpg...blog ukhty yg akn ana bkk..n tnanti2 pnulisan sterusnya...

    ReplyDelete
  2. afwan anti.skarang ni ana sibuk sikit dgn tesis dan final exam.insya Allah,bila ada kelapangan nanti,ana akan teruskan blogging.Syukran anti sbb support ana. Moga kita sama2 dapat manfaat daripada perkongsian yg xseberapa ini..Insya Allah.

    ReplyDelete
  3. ::owh...(^_^)..ukhty ada bkt dlm pnulisan..hazz hasan utk tesisnya...insyaALLAH...

    ReplyDelete
  4. Amin..
    Insya Allah..
    Syukran ukhty...
    ^_^

    ReplyDelete