Assalamualaikum.Welcome to my blog and thanks for visiting.Enjoy your reading.May Allah Bless You.....

Monday, October 24, 2011

::Marilah Menuju Ampunan Allah::

Pernahkah kamu melakukan dosa?Setiap orang pasti akan memberikan jawapan yang sama.Jawapannya ialah, Ya/Pernah..Samada dilakukan secara sedar atau tak atau sengaja mahupun tidak disengajakan. Ayuh, bersegeralah menuju ampunan Allah SWT. Walaupun terlalu banyak dosa yang telah kita lakukan, janganlah sekali-kali berputus asa dengan ampunan dari Yang Maha Esa. Sekalipun dosa kita sebanyak buih di lautan ataupun sebesar gunung, jika Allah berkehendak mengampuninya, maka hilanglah dosa tersebut..

"Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan dan menganiaya dirinya, kemudian ia memohon ampun kepada Allah, nescaya ia mendapati Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (4:110)


Dari anas RA ia berkata, Rasulullah SAW bersabda: "Allah SWT berfirman: "Wahai anak Adam, sepanjang engkau berdoa dan mengharap kepadaKu maka Aku akan mengampuni dosamu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya dosa-dosamu setinggi awan di langit kemudian engkau meminta ampun kepadaKu maka Aku pasti akan mengampunimu. Wahai anak Adam seandainya engkau datang kepadaKu dengan membawa kesalahan-kesalahan sebesar bumi kemudian engkau bertemu denganku dalam keadaan tidak mempersekutukanKu dengan sesuatupun maka Aku akan datang kepadamu dengan ampunan sebesar itu pula." (Hadis Arbain no 42, hadis hasan shahih diriwayatkan oleh At Tirmidzi)

Moga dengan ampunan yang diperolehi, Rahmat dan Redha Illahi sentiasa mengiringi kehidupan kita semua. Moga syurgalah tempat pengakhiran kita nanti.Ameen Ya Allah...

No comments:

Post a Comment