Assalamualaikum.Welcome to my blog and thanks for visiting.Enjoy your reading.May Allah Bless You.....

Friday, April 20, 2012

::Tips Success dalam Perniagaan::


Kali ni ana nak share tips untuk success dalam perniagaan..
Tips ni ana perolehi hasil daripada tazkirah zohor yang disampaikan oleh seorang ustaz.Tipsnya ada dalam surah Ali Imran ayat 16-17.Nanti check dalam Al-Quran ye :)

"(Iaitu) orang-orang yang berdoa, “Wahai Tuhan kami, kami benar-benar beriman, maka ampunilah dosa-dosa kami dan peliharalah kami dari azab neraka. (juga) orang yang sabar, orang yang taat, orang yang membelanjakan hartanya (pada jalan Allah), dan orang yang memohon ampunan pada waktu sebelum fajar."

1) Beriman
    - Yakin dengan Allah dan mengadu seta memohon petunjuk/pendapat
      daripada Allah tentang perniagaan yang ingin/sedang kita jalankan.
2) Sentiasa memohon ampunan daripada Allah SWT/bertaubat
3) Menjauhi diri dari azab neraka/menjauhi maksiat
4) Bersabar
5) Mentaati perintah Allah dan RasulNya
6) Menginfakkan harta/banyakkan bersedekah
7) Bermunajat kepada Allah di sepertiga malam

Laksanakanlah dengan istiqomah. Insya Allah, apa sahaja perniagaan yang kita jalankan akan sentiasa diberkati, diredhai dan success dunia dan akhirat. Insya Allah..=)

4 comments:

  1. good tips!! tp ade typing error. bkn kedapa, tp kepada. hehe

    ReplyDelete
  2. Layang2 di Awanan...April 24, 2012 at 10:25 AM

    Assalamualaikum....syukran.suatu perkongsian yg menarik dari H.tentang benda yang selami ini saya minat dan sedang laksanakan,bisness...tapi dicoretkan dalam bentuk yang penuh islamik.jarang untuk menemui info bisnes dalam konteks Islam sebegini.hasil tulisan saudari menusuk ke hati saya,betapa kerdil & khilafnya kita dalam merencana.kene pula tulisan ini dicoret pada hari kelahiran saya,20april..terima kasih banyak2..semoga hasil tulisan ini membawa perubahan dalam pendekatan bisnes saya..syukran2..jazakillah

    ReplyDelete
  3. Wa'alaikumussalam.
    Ana cuma berkongsi ilmu yang ana perolehi. Cuma kurangnya huraian d setiap point d situ. masa tazkirah tempoh hari ustaz huraikan. afwan d atas kekurangan.
    Walaubagaimanapun, ana nak ucapkan senah helwah pd layang2 di awanan :) dan semoga perniagaan dijalankan menemui kejayaan dan yang penting diberkati dan diredhai Allah SWT.Insya Allah =)

    ReplyDelete